banner359

(Özel Haber) Dağcıların Uludağ’da çığ bölgesinden müthiş inişi

Uludağ Dağcılık Kulübü (ULUDAK) üyelerinin Uludağ’daki çığ bölgesinden tehlikeli inişi nefes kesti.Uludağ’ın zirvesinde yüzde 90’ı çığ akıntılarıyla dolu parkurdan dağcıların tehlikeli inişi yürekleri ağızlara getirdi....

01 Mart 2017 Çarşamba 09:21

Uludağ’ın zirvesinde yüzde 90’ı çığ akıntılarıyla dolu parkurdan dağcıların tehlikeli inişi yürekleri ağızlara getirdi. Bin 100 metre uzunluğunda ve 55 derece meyilli Bakacak altından inişe geçen 4 kişilik ekip, 5 saat süren parkur geçişinde en fazla çığ akıntılarıyla karşı karşıya kaldı. Türkiye ve yurt dışında birçok dağda zorlu parkurları bir bir geçen Uludağ Dağcılık Kulübü (ULUDAK) üyeleri, yaptıkları inişi başarmanın mutluluğunu yaşadı.

ULUDAK Başkanı İsmet Şentürk, “Uludağ’ın bildiğimiz medyatik oteller bölgesinin dışına insanlar gitmiyor. Çünkü kar ve iklim bu imkanı sunmuyor. Biz dağcılar her mevsim Uludağ’ın farklı güzelliklerini yaşamaya çalışıyoruz. Yoğun kar yağışının ardından sertleşen kar daha hızlı ilerlememizi sağlıyor. Yoksa girilen yerden bir günde çıkmanız bile imkansız. Son olarak Bakacak’tan Kocabalık vadisine inen kulvardan indik. Daha önce karşılaşmadığımız kadar fazla çığ akıntısına şahit olduk. Biz girdiğimiz kulvarların çığ riski içerip içermediğini önceden kontrol ediyoruz. O günkü hava durumunu daha önceden öğrenek hesabını yapıyoruz. Çığ uzun süreli kar yağışından hemen sonra meydana gelir. Uzun müddet kar yağmasının ardından lodos ve yağmur yağması çığ riskini artırır. Biz bütün verileri dikkate alarak bu vadilere giriyoruz” dedi.