Aşurenin içinde birçok malzemenin olduğunu ve bunların bir araya gelerek güzel bir tatlıya dönüştüğünü ifade eden Başkan Alinur Aktaş, İnegöl'ün de farklı kültürleriyle aşure misali güzel bir birlikteliğin olduğunu ifade etti.
YERİ VE ÖNEMİ ÇOK BÜYÜKTÜR
Yapılan aşure ikramının ardından açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Hicri takvimin yeni yıl başlangıcı olan Muharrem Ayı’nın 10. günü itibari ile aşure günleri başlıyor. Muharrem Ayı ve aşure günlerinin, Türk-İslam geleneğindeki yeri ve önemi çok büyüktür. Bugün; hüzün, keder, taşıdığı kadar, birçok Peygambere özel kılınmış bir gündür. Kimisi zaferler kazanmış, kimisi zulümlerden kurtulmuş, kimisi de affedilmiştir. Bu yönü ile de Aşure günü ile Muharrem Ayı bereketlendirilmiş ve faziletlendirilmiştir. Bizler de bu münasebetle bugün Sarraflar Çarşısı önündeki bu meydanda 3 bin kişilik aşure ikramı gerçekleştiriyoruz. Bu tür günler birlik, beraberlik ve kardeşliğin sembolüdür. Bu tür örf ve adetlerimiz vesilesi ile halkımız paylaşmanın ve kaynaşmanın en güzel örneklerini sergilemektedir. Biz, Belediye olarak bu geleneği her yıl yaşatıyoruz. Aşurenin içinde birçok tür malzeme var. Ancak sonunda bunlar bir araya gelerek güzel bir tatlıyı ortaya çıkarıyor. İşte İnegöl de bütün yaşayanlarıyla, bütün farklı kültürleriyle aşure misali güzel bir birlikteliği olarak ortaya koymaktadır. İlk aşureyi büyük tufandan sonra Hz. Nuh Peygamberin yaptığı rivayet edilir. Bundan dolayı aşure günü tüm insanlığın kurtuluş ve sevinç günü kabul edilir. İnsanlık tarihinin birçok önemli olayı bu günlerde yaşanmıştır” dedi.

















Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın