Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, 2023 hedeflerinin 50 milyon turist, 50 milyar gelir olduğunu söyledi.
Bakan Çelik, Adana’da yaptığı açıklamada, son 10-12 yıl içinde Türkiye’nin kültürel varlıkları koruma ve kültürel faaliyetler açısından Türkiye Cumhuriyeti tarihini geride bıraktığını belirterek, "Nitekim bunun için ayrılan pay bütçede çok büyük bir miktardadır. Türkiye’nin kültürel mirasını ortaya çıkarmada da çok büyük bir performans ortaya koyduk. Yine bundan 10 yıl önce 13 milyon turist gelen ülkeye bugün yabancı ziyaretçi sayısı 34 milyondur. Yerli ziyaretçi ile 37 milyonu bulmuştur. Bu yıl bu rakamın 40 milyon olduğunu tahmin ediyoruz. Biz şuanda turist çekme bakımından dünyada 6., Avrupa’da 4. sıradayız. Dünyadaki elde ettiğimiz gelir bakımından da ilk 10’a girmiş durumdayız" dedi.
2023 hedeflerinin 50 milyon ziyaretçi, 50 milyar gelir olduğunu belirten Bakan Çelik, "2023 hedefleri içinde bu rakamı tutturmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Nitekim bu yıl dünya turizm örgütü turizmdeki artışı yüzde 4-5 olarak değerlendirirken, Türkiye bu yıl yüzde 7 artış bekliyor. Bu şu açıdan da başarıdır. Etrafımızdaki ateş çemberini düşünürsek Türkiye’nin güvenli bir liman olması da büyük bir başarıdır" diye konuştu.
(İHA)
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.
Reklam Alanı
YouTube Videolarımız

YKS’ye Dakikalar Kala Büyük Panik! İnegöl’de Polis Öğrenciyi Sınava Yetiştirdi

İnegöl-Domaniç yolunda görsel şölen

İnegöl’de Korkutan Kaza! Virajı Alamayan Otomobil Takla Attı

İnegöl’de Milli Maç Heyecanı Sabahın İlk Saatlerinde Başladı

5 Yıllık Boşanma Davası Bitti, Davul Zurnayla Kutladı

Kamera kaydı olmasa kimsenin inanmayacağı o görüntü

Oylat Mağarası'nda Eğlence Dolu Dakikalar Kamerada

İSKO’da Voleybol Heyecanı Sona Erdi! Şampiyon Belli Oldu

Seyir halindeki araç alev topuna döndü!

Doğacak bebek için götürülen kıyafetler büyük tepki topladı!

Piyasa analizi ve gençlere tavsiyeler



Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın