İnegöl’de çeşitli ziyaret ve temaslarda bulunan AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin, Esnaf Oda Başkanları ile de bir araya geldi.

AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin ve beraberindeki Belediye Başkanı Alinur Aktaş, AK Parti İlçe Başkanı Adem Demirel ve yönetim kurulu üyelerini, Esnaf Sarayı’nda Oda Başkanları karşıladı. Ziyarette, Oda Başkanları adına konuşan İnegöl Keresteciler Odası Başkanı Muzaffer Balcıoğlu, “11 Esnaf Odası’nın temsilcisi olarak hepinize hoş geldiniz diyoruz. Esnafların sorunlarını paylaşmak üzere bir araya geldik. Bu ziyaretlerin daha sık olmasını temenni ediyoruz. Bizler sorunlarımızı, sizler de çözümlerinizi sunarak vatanımıza, milletimize, devletimize faydalı birer nefer olarak çalışmak istiyoruz. Ziyaretlerinizden dolayı tekrar teşekkür ederim” dedi.

KONJONKTÜRDEN KAYNAKLANAN BİR TAKIM SIKINTILAR VAR

Son zamanlarda özellikle üç Oda Başkanı ile birlikte yoğun şekilde bir araya geldiklerini hatırlatan Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Cenab-ı Allah bir daha tekrarını göstermesin. 31 Aralık günü MER-PA’nın çatısı çökmüştü. Can kaybının olmaması bizim için çok sevindirici. İnşallah bu problem gibi gözüken konudan bir fayda üretmek istiyoruz. İçerisinde otoparkın da olduğu çok güzel bir pazaryerini en kısa zamanda İnegöl’ümüze kazandıracağız. Daha önceden sıkıntı olan otoparkımız da böylece hallolmuş olacak. Ülke olarak hem hava şartları itibariyle hem de ülkemizin bulunduğu konjonktür itibariyle hassas bir dönemden geçiyoruz. Kış sürecinin işlerimizle alakalı bir miktar olumsuz etkileri varken, beraberinde de dünyanın içinde bulunduğu konjonktürden kaynaklanan bir takım sıkıntılar var. Hamdolsun gerçekten duruşunu güçlü bir şekilde gösteren ve bu noktada bütün dünyanın krizi konuştuğu bir ortamda kararlı bir şekilde yürüyen Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı ve yönetimi var. Herkesin farklı siyasi görüşleri olabilir ama önemli olan belirli zamanlarda ve ortamlarda ülke menfaatleri ile alakalı birlik ve beraberliği yakalamaktır. Bununla alakalı önemli gelişmeler var. İnşallah bu sıkıntı gibi gözüken dönemi kazasız belasız bir şekilde atlatıp, yolumuza iyi bir şekilde devam edeceğiz” dedi.

ŞEHRİMİZ ÇOK BEREKETLİ

İnegöl’ün 236 bin nüfusuyla verimli ve bereketli bir ilçe olduğunu aktaran Başkan Aktaş, “Değişim ve dönüşüm hayatın gerçeklerinden bir tanesidir. Hangi işi, hangi ticareti yapıyor olursanız olun değişim ve dönüşüm işin doğasında var. Yenilenmek, güçlenmek gerekiyor. Bu manada günün şartlarına uygun hareket etmek gerekiyor. Dolayısıyla Esnaf Odalarımızın bu konuda yönlendirici olması gerekiyor. Elektrikçiler Odası bana gelerek, elektrikçiler ile alakalı bir site düşüncelerinin olduğunu belirtti. Bu konuda kendileriyle bazı istifadeler yaptık. En azından bir vizyondan bahsettiler ki, bana göre olması gereken hatta geciktiğimiz bir konu. İnegöl, inşaat sektörü anlamında da, sanayi anlamında da çok hızlı ve hareketli bir yer. O değişime ve dönüşüme ayak uydurmak gerekiyor. Mobilya bizim olmazsa olmazımız. Mobilya iyiyse İnegöl’ün sanayisi de, çarşısı da, pazarı da iyidir. Dolayısıyla mobilyayla alakalı hedeflerimiz var, yeni ufuklar var, vizyonlar var. Onları da yerine getirmemiz gerekiyor. Bu manada hem Ticaret ve Sanayi Odamızın hem Mobilyacılar Odamızın arayışları var, beraber gerçekleştirdiğimiz projeler var. Milletvekilimiz işin Ankara boyutu ile alakalı, Türkiye boyutuyla alakalı bir şeyler ifade edecek ama şu bir vaka, güçlü durmak ve birlik beraberlik içerisinde olmak, kendimizi yenilememiz ve İnegöl gibi önemli bir potansiyelin gücüne inanarak ona göre adımlar atmamız gerekiyor. Türkiye gibi bir potansiyelin gücüne inanarak adımlar atmamız gerekiyor. Bu noktadaki adımları gerçekleştirdiğimizde de asla ve asla esnafımızın, sanayicimizin herhangi bir sıkıntı yaşaması söz konusu olamaz. Muhakkak iklim şartlarından, ekonomi ile alakalı dalgalanmalardan ufak tefek inişler çıkışlar olacaktır ama önemli olan olayı bir bütün içerisinde değerlendirmektir. Olaya haftalık gibi kısa vadeli değil de bir yıl gibi daha geniş planda bakmak lazım. Bu manada bakıldığında bizim şehrimiz çok bereketli. İnşallah çok daha güzel şeyler olacak” şeklinde konuştu.

ESNAF İÇİN CİDDİ ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ

AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin’de, “Son bir hafta içerisinde çok ciddi bir kar yağışı aldık, birçok esnafımız zarar gördü, çatısı çökenler oldu, elektrikler kesildi, yollar kapandı. Ama hamdolsun bunlar atlatılabilecek meseleler, insanın can sağlığına bir şey olmasın. Esnaflarımız, toplumumuzun bel kemiğidir, dinamiğidir. AK Parti hükümeti olarak biz esnaflarımızın özellikle bulundukları konumdan daha ileriye gitmeleri için ciddi çalışmalar yapıyoruz, destekler veriyoruz. Son yaptığımız toplantılarda da bu desteklerden özellikle küçük esnaflarımızın istifade edemediklerini ve bu konudaki bizim kaynaklarımıza ulaşamadıklarını tespit ettik. Bundan 15 gün önce Kalkınma Bakanımız ile 10. Kalkınma Programı ile alakalı yaklaşık 3 saat süren bir toplantı yaptık. Özellikle esnafların desteklenmesi, Kalkınma Programı ve 2023 hedeflerinde neler yapılabilirin istişarelerinde bulunduk. Sayın Başbakanımızın özellikle 3 yıllık ustalık belgesine sahip olanların mesleğe geçişlerinde faizsiz kredi desteklerinden istifade ederek hükümetimiz tarafından oluşturulacak kaynakla onların helal ve bereketli kaynaklarının sürdürülebilmesi konusunda bir programdan bahsetti. İnşallah çok yakın zamanda bununla ilgili yönetmelikler çıkararak bir an önce hayata geçiririz. Esnafların varlığı hem toplumun kaynaşması hem de toplumun temel dinamikleri açısından çok önemli. O yüzden Esnaf Kefalet Kooperatifi aracılığıyla kullandırılan kredilerin yaklaşık yarısından fazlasını sübvanse ediliyor. Bunların desteklenmesi gerekiyor. Çarşamba günü perakende ticaretin düzenlenmesi ile ilgili bir yasa çıkarttık. Alışveriş Merkezlerinin toplum hayatı içerisindeki yeri belli. Bunların özellikle çarşı esnafları için ne kadar sıkıntı yaptığı belli. Bunlarla ilgili düzenlemede belli şartlar getirdik. Kaybolan mesleklerle ilgili, el sanatlarıyla ilgili, vergi mevzuatlarından tutun kalkınma ajanslarının desteklerinden, belediyelerimizin desteklerinden, KOSGEB’in desteklerinden büyük bir hibe kaynaklarımız da var. Bunu da günbegün arttırıyoruz. Belki esnaf yapımız AR-GE desteklerinin ne olduğunu bilmiyor ama 3,2 milyar TL şuanda 2015 bütçesinde AR-GE desteği var Türkiye Cumhuriyetinde. AR-GE’yi bilmediğimiz için küçük esnafımız böyle bir kaynaktan istifade edemiyor. Esnafların kendi içlerinde birleşmesi için özendirecek bir çalışma yapmamız gerekiyor. Nedir? Vergi mevzuatından tutun da kredilerle desteklenmesi, hibelerle desteklenmesi, devlet kurumunun da 5-10 mükellef yerine bir mükellefle muhatap olması, bir beyanname ile muhatap olması, bir yöneticiyle muhatap olması, bir BAĞ-KUR ya da SGK çatısı altında kayıt altına alınmasıyla ilgili destekler vermemiz gerektiğini Kalkınma Bakanımız ile görüştük. Bunun çok önemli olduğunu ve gerekli çalışmaları başlatacaklarını belirtti. Çünkü birleşilirse belki hiçbirimizin aklına dahi getirmediği desteklerden de istifade edilecek. Bizim esnafımız çok zeki, beşeri sermayemiz bu konuda çok verimli ama bunu bir türlü ataletten dinamik bir duruma getiremiyoruz. Bu ataleti üzerimizden atmamız, kırmamız lazım” diye konuştu.