Sakarya’da Go-Kart pistinde kaşkolunun karting aracının aksına dolanması sonucu başı koparak ölen üniversite öğrencisi Tuğba Erdoğan’ın babası Süleyman Erdoğan, Türk hukukuna kesinlikle güvenmediğini söyledi.
Acılı baba Süleyman Erdoğan, memleketi Kütahya’nın Gediz ilçesinde yaptığı açıklamada, mahkemenin verdiği karara tepki gösterdi. 634 gün sonra avukatıyla yaptığı görüşmede aldığı neticenin kendisini çok üzdüğünü belirten Erdoğan, "Sadece beni üzmedi, etrafımdaki tüm arkadaşlar da bu sözleri duyduklarında çok üzüldüler. Gelen tepkiler bunun üzerine. Tabii ki ilk olarak bir üst mahkemeye itirazımızı yapacağız. Bilirkişi raporunda kızımın suçlu olmadığı halde hakim beyin verdiği kararda kızım suçlu görünmüş. İnsan hayatının Türkiye’de çok ucuz olduğunu gördüm bu kararda. Hani bir kural vardır, trafiğe çıkan araçlar 8’de 2 suçludur, hiç suçu olmasa bile 8’de 2 suçu olur. Ben Türkiye’de yaşayanları da 8’de 6 suçlu olarak görüyorum çünkü kendi güvenliğini alacaksın, eksiklerini kendin gidereceksin, kontrollerini kendin yapacaksın, yoksa suçlusun. Belediyenin ruhsatları, kamunun verdiği izinler, hiçbirisi geçerli değil, sadece kendini kontrol edeceksin. Kendini kontrol etmez, yaralanır ölürsen suçlu sen oluyorsun Türkiye’de. Tabii ki çok yıkıcı bir sonuçtu bu sonuç. Ben sadece, hakim dahil hepsini Allah’a havale ediyorum. Elimden fazla bir şey gelmiyor fakat Türk hukukuna kesinlikle güvenmiyorum, Türk adaletine kesinlikle güvenmiyorum. İnşallah güvenimi yerine getiririz sonunda. Ben kızımı öldüğü gün adalete teslim etmiştim. Çocuklarıma, geride kalan iki çocuğuma bunu anlatmakta zorlanıyorum. Yani, ’Ablanız suçluymuş, kaşkol takmış, ne bileyim o alete binmekle suçlu oldu’ diyemiyorum. Nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Bunu bir bilen varsa bu adalet tarafından bana bildirilsin, bu o çocuklarımı ikna edeyim o yönde. Başka türlü ikna etmem çok zor oluyor. Adaletin kestiği parmak kanamaz, diyoruz ama bunda gerçekten adaletin kestiği parmak çok kanadı. Adalete güvenmekle insanlar hata mı yapıyor diye insan kendi kendine soruyor. Yeni bir Türkiye açıldığı söylenen Türkiye’de adalet hala gerideyse, ’Türkiye’de ölümler olur, kontroller olmaz’ noktasından bir an önce çıkmalı. Belediye bu sorumluluğun altında. İmza atanlar, ne bileyim kontrol yapanlar bu kontrollerini daha güzel yapsınlar diye bizim mücadelemiz vardır, yoksa Sakarya Belediyesi’nde çalışan, ruhsat veren arkadaşların hiçbirisiyle düşmanlığım yok. Hiçbirisini tanımam, bilmem ama onların ceza almasını istememdeki yegane sebep, bundan sonra verilecek izinlerde daha dikkatli davranılması, tüm kamunun daha dikkatli davranması. Benim söyleyeceklerim bu kadar. Daha fazla bir şey içimden geçmiyor. İnşallah üst mahkemede bu karar düzelir, bu karardan sonra daha etkin bir karar verilir. Böyle suçlusun denen, ölenin suçlu olduğu bir ülke herhalde yoktur. Ama Türkiye’de halk arasında söylenen laf gibi, ’Burası Türkiye, insan hayatının değeri yok’ safhasından çıkılsın. Hükümet yetkililerine bu işin üzerine gitmeleri için buradan sesleniyorum” ifadelerini kullandı.
(İHA)
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.
Reklam Alanı
YouTube Videolarımız

Aracın kaputunda görüldü!

YKS’ye Dakikalar Kala Büyük Panik! İnegöl’de Polis Öğrenciyi Sınava Yetiştirdi

İnegöl-Domaniç yolunda görsel şölen

İnegöl’de Korkutan Kaza! Virajı Alamayan Otomobil Takla Attı

İnegöl’de Milli Maç Heyecanı Sabahın İlk Saatlerinde Başladı

5 Yıllık Boşanma Davası Bitti, Davul Zurnayla Kutladı

Kamera kaydı olmasa kimsenin inanmayacağı o görüntü

Oylat Mağarası'nda Eğlence Dolu Dakikalar Kamerada

İSKO’da Voleybol Heyecanı Sona Erdi! Şampiyon Belli Oldu

Seyir halindeki araç alev topuna döndü!

Doğacak bebek için götürülen kıyafetler büyük tepki topladı!



Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın