ABD İç Güvenlik Bakanı Jeh Johnson, Türkiye’den ABD’ye kaçan 4 DHKP-C üyesinden yakalanan ikisinin mahkeme kararı nedeniyle serbest bırakıldıklarını açıkladı. Johnson, militanların Kanada’ya kaçtığını belirtirken, 2 örgüt üyesinin halen ABD’de olduğu ifade edildi.
Johnson basın mensuplarına yaptığı açıklamada, geçtiğimiz aylarda ABD’ye girdiği belirlenen 4 DHKP-C üyesinden yakalanan ikisinin serbest bırakıldığını ve militanların sığınmacı olarak Kanada’ya kaçtıklarını ifade etti. Johnson açıklamasında 2 teröristin gözaltında tutulmasını istediklerini fakat mahkeme kararı sonrası serbest bırakmak zorunda kaldıklarını belirterek, ”Tam olarak nerede oldukları konusunda fikir sahibi değilim” dedi.
Yetkililer militanlardan birinin 2013 yılında ABD’nin Ankara Büyükelçiliği’ne düzenlenen saldırıyı düzenleyen kişilerden biri olduğunun iddia ederken, ABD Terörle Mücadele Ofisi ise kaçan militanların muhtemelen PKK üyesi olduklarını belirtti.
Kanada Göçmen Bürosu ise yaptığı açıklamada, terör örgütü üyesi olan kişilerin Kanada’da yakalandıkları anda demir parmaklıklara gönderileceğini ifade etti.
(İHA)
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.
Reklam Alanı
YouTube Videolarımız

YKS’ye Dakikalar Kala Büyük Panik! İnegöl’de Polis Öğrenciyi Sınava Yetiştirdi

İnegöl-Domaniç yolunda görsel şölen

İnegöl’de Korkutan Kaza! Virajı Alamayan Otomobil Takla Attı

İnegöl’de Milli Maç Heyecanı Sabahın İlk Saatlerinde Başladı

5 Yıllık Boşanma Davası Bitti, Davul Zurnayla Kutladı

Kamera kaydı olmasa kimsenin inanmayacağı o görüntü

Oylat Mağarası'nda Eğlence Dolu Dakikalar Kamerada

İSKO’da Voleybol Heyecanı Sona Erdi! Şampiyon Belli Oldu

Seyir halindeki araç alev topuna döndü!

Doğacak bebek için götürülen kıyafetler büyük tepki topladı!

Piyasa analizi ve gençlere tavsiyeler



Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın