Muğla’nın Menteşe ilçesinde eylem yapan Akdeniz Yeşilleri Derneği erkek üyeleri, üniversite öğrencisi Özgecan Aslan’ın öldürülmesini etek giyerek protesto etti.
Sınırsızlık Meydanı’nda Akdeniz Yeşilleri Derneği üyesi iki erkek, etek giyerek açıklama yaptı. Dernek üyeleri, yıllardır yaşanan kadın cinsinin kırımına karşı erkekler olarak eylemde olduklarını açıkladı. Açıklamada, “Etek giymemizin nedeni sembolik bir protesto örneğidir. Kadınların mini etek giymeleri biz erkeklerin birçoğu tarafından tecavüz edilecek bir durum olarak görülmektedir. Bu düşünceyi lanetleyen, kınayan bizler, ‘O zaman bir erkek değiliz, hepimiz Özgecan’ıız, Kübra’yız, Hüsne’yiz.’ Bir vahşet ve kadın kırımı yaşanıyor. Erkekler tarafından yapılan bu kadın cins kırımına sessiz kalarak, kadına yönelik şiddetin ve kadın cinayetlerinin ortağı oluyoruz. Ben de artık, ezen bir cins olmak istemiyorum, toplumsal cinsiyet eşitliği için mücadele etmeye başlayacağım diyen tüm erkekleri bu çalışmaya bekliyoruz” dedi.
Akdeniz Yeşilleri Derneği üyeleri, açıklamanın ardından şehir merkezinde kısa bir tur attı.
(İHA)
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.
Reklam Alanı
YouTube Videolarımız

Buğday tarlalarında yangın! Ekiplerin yoğun çabası sürüyor

İnegöl'de orman yangını! İlk müdahaleyi BUSKİ ekipleri yaptı

Aracın kaputunda görüldü!

YKS’ye Dakikalar Kala Büyük Panik! İnegöl’de Polis Öğrenciyi Sınava Yetiştirdi

İnegöl-Domaniç yolunda görsel şölen

İnegöl’de Korkutan Kaza! Virajı Alamayan Otomobil Takla Attı

İnegöl’de Milli Maç Heyecanı Sabahın İlk Saatlerinde Başladı

5 Yıllık Boşanma Davası Bitti, Davul Zurnayla Kutladı

Kamera kaydı olmasa kimsenin inanmayacağı o görüntü

Oylat Mağarası'nda Eğlence Dolu Dakikalar Kamerada

İSKO’da Voleybol Heyecanı Sona Erdi! Şampiyon Belli Oldu



Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın